כל עצמאי ובעל עסק נאלץ להתמודד עם דילמות רבות. לא רק בזמן השקת מוצר חדש, או פרוייקט חדש, אלא ממש ברמה יומיומית, וזה לעתים קשה מאוד. אני בעצמי עברתי לא פעם את הסיוט הזה, זה הכניס אותי ללחץ לקבל החלטות כה רבות כמעט בו זמנית. אני למדתי שיטה להתמודד עם זה, ומדריכה בעלי עסקים. הרי כל הדילמות, בסופו של דבר, אפשר לחלק לשתי קטגוריות:
– דילמות הקשורות ללקוחות
– דילמות הקשורות למוצר או שירות שלנו

אני לא רוצה לטעון איזה נושא הוא חשוב, או קריטי יותר לבעל עסק, אני אסביר קודם על דילמות שקשורות ללקוחות. איך להביא לקוחות חדשים? מאיפה להביא לקוחות חדשים?
איך לשמור על לקוח קיים כדי שלא יברח למתחרה? מה להגיד לו אם הוא מבקש הנחה?
מה להגיד לו כאשר הוא אומר "אני צריך לחשוב על זה"? איך לשכנע אותו לקנות דווקא ממני?

יש עוד סוגיות רבות הקשורות ללקוחות. עם כולן עצמאי צריך להתמודד, ולפעמים הוא פשוט הולך לאיבוד. למה? כי זה לא פשוט לרצות את כולם. אני מסבירה לעצמאיים דבר מאוד פשוט
שיכול להעלות את הרווחיות של העסק בצורה משמעותית – אתם לא צריכים את כל הלקוחות
אלא רק את הטובים ביותר, את המתאימים ביותר. איך מוצאים ואיך בוחרים את הלקוחות הכי טובים לעסק?

מי זה הלקוח האידיאלי ואיפה מוצאים אותו? אני רואה שכל בעל עסק משקיע מאמץ אדיר
בשיווק ופרסום, נלחם על תשומת לב של לקוחות. לפעמים אני שומעת משפט שאולי מוכר לך היטב – "אני רוצה ליצור כמה שיותר חשיפה לעסק שלי, כדי להביא יותר לקוחות". אבל מי צריך כמה שיותר לקוחות? אתם רוצים לעבוד עד הלילה? אם יש לכם מוצר או שירות פיזי, זה לא משתלם – אתם צריכים כמה שפחות לקוחות שמשלמים כמה שיותר כסף. איך מוצאים אותם? באמצעות אפיון מיוחד, אך פשוט. אני מדריכה בעלי עסקים איך לאפיין את הלקוחות הטובים ביותר לעסק שלהם, באמצעות שני קריטריונים עיקריים. אני מחלקת כל אחד מהם לשני תת-קריטריונים, על בסיס אותו עקרון. זה פשוט, וזה עובד.

אם אתם רוצים להפסיק לרדוף על לקוחות אקראיים ולהתחיל לעבוד עם לקוחות אידיאליים בשבילכם, תשאירו לי הודעה ונקבע פגישה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *